Käyttöehdot Yrittäjälle
1. Yleistä
Palvelun kehittäjä ja omistaja on Leedi Oy: Y-tunnus: 3369542-7, osoite: Lars Sonckin kaari 16, 02600 Espoo, sähköpostiosoite: apua@leedi.fi
Rekisteröitymällä Leedi.fi -palveluun (”Palvelu”) hyväksyt nämä yleiset palveluehdot yritys- tai yrittäjäasiakkaana (”Yrittäjä”). Asiakkaaksi katsotaan rekisteröitymisen yhteydessä y-tunnuksen avulla nimetty yritys tai, mikäli y-tunnusta ei ole annettu rekisteröitymisen yhteydessä, asiakkaaksi katsotaan yrittäjä henkilökohtaisesti. Yrittäjän edustajana vakuutat, että sinulla on valtuutus tai muu nimenkirjoitusoikeus hyväksyä nämä yleiset palveluehdot Yrittäjän puolesta sitoviksi. Yrittäjä on vastuussa omaan organisaatioon hyväksymistään käyttäjistä, heidän toiminnastaan Palvelussa sekä Palvelussa solmituista sopimuksista, jotka Yrittäjä on sopinut itse tai hänen organisaatioonsa kuuluvat käyttäjät ovat sopineet.
Leedi.fi -palvelua käyttävää asiakasta kutsutaan jäljempänä ”Tilaaja”. Tilaaja ostaa palveluita Leedi.fi -palvelun avulla Yrittäjältä.
Yrittäjä hyväksyy näiden yleisten palveluehtojen lisäksi seuraavat ehdot:
muut Palvelussa tai Palvelun käytön yhteydessä hyväksytyt tilausehdot (ml. Palvelun kulloinkin voimassa oleva hinnoittelumalli);
tietosuojakäytännöt, joita saatamme päivittää aika ajoin tietosuojakäytäntöjemme tai -vaatimustemme muuttuessa.
Näitä yleisiä palveluehtoja ja muita edellä mainittuja ehtoja (yhdessä jäljempänä ”Sopimus”) sovelletaan Leedi Oy:n ja Yrittäjän välillä ja ne muodostavat yhdessä Sopimuksen Leedi Oy:n ja Yrittäjän välille.
Yrittäjän pääkäyttäjänä on lähtökohtaisesti rekisteröitymisen yhteydessä nimetty Yrittäjän edustaja. Pääkäyttäjä voi antaa käyttöoikeuksia myös muille käyttäjille (jäljempänä kaikista käyttäjistä käytetään yhdessä nimitystä ”Käyttäjä”). Kaikki Yrittäjän edustajat ja Käyttäjät rekisteröityvät Palveluun. Kaikki tarjotut palvelut tuotetaan Tilaajalle ainoastaan nimetyn Käyttäjän toimesta. Palvelun tuottamisen siirtäminen toiselle Käyttäjälle on kielletty, ellei Leedi Oy ole antanut tähän kirjallista lupaa.
Käyttäjänä sitoudut hyväksymään tämän Sopimuksen ehdot siltä osin kuin Sopimuksen ehdot synnyttävät vastuita tai velvoitteita Käyttäjille. Yrittäjän velvollisuutena on huolehtia, että Palvelussa on ilmoitettu Käyttäjien oikeudet ja vastuut oikein ja Leedi Oy:llä on oikeus luottaa näihin tietoihin.
Palvelun kehittäjä on Suomessa rekisteröity Leedi Oy (y-tunnus: 3369542-7), josta käytetään jäljempänä nimitystä Leedi.
2. Palvelun sisältö
Palvelu on internetin välityksellä (pilvipalveluna) tarjottava ajanvaraus- ja toiminnanohjausjärjestelmä. Käyttäjät voivat käyttää Palvelua liiketoiminnan ajanvaraus- ja toiminnanohjausjärjestelmiä koskeviin tarkoituksiin. Palvelun kautta Yrittäjän tai Käyttäjän omat asiakkaat (”Tilaaja”) voivat tilata palvelua Käyttäjien tarjoamista vapaista ajoista. Myöhemmässä vaiheessa Tilaaja voi avata kalenteriin toimeksiannon, jonka Yrittäjä tai Käyttäjä voi tilata itselleen.
Palveluun sisältyy kalenteri-, nettiajanvaraus-, asiakasrekisteri-, tuotehallinta- ja mahdollisesti muita kulloinkin Palvelussa olevia ominaisuuksia tai lisäpalveluita. Koska Palvelua kehitetään jatkuvasti, Leedi pidättää oikeuden lisätä ja muokata Palvelun sisältöä ja komponentteja. Yrittäjä ja Käyttäjät vastaavat itsenäisesti siitä, että Palvelu soveltuu Käyttäjän nimenomaiseen käyttötarkoitukseen.
Palvelun käyttöön tarvittavat laitteet, tietoliikenneyhteydet (esim. internetyhteys) ja ohjelmistot eivät kuulu Palveluun. Yrittäjä ja/tai Käyttäjä vastaavat edellä mainittujen hankinnasta itse. Yrittäjän ja/tai Käyttäjän vastuulla on myös huolehtia edellä mainittujen tietoturvasta, päivityksistä ja toimintakunnosta.
Palvelu pitää kirjaa Tilaajilta otetuista maksuista ja voi luoda raportteja kirjanpidon tueksi. Paytrail Oyj vastaanottaa maksun Tilaajalta varauksen yhteydessä ja tilittää maksun, vähennettynä Leedin palvelumaksulla, Yrittäjälle. Leedi ei vastaa, eikä ole korvausvelvollinen Käyttäjien mahdollisesti virheellisesti Tilaajiltaan laskuttamista maksuista.
Yrittäjä/Käyttäjä vastaa omasta liiketoiminnastaan ja palvelun toteuttamisesta laadukkaasti Tilaajalle. Reklamaatiotilanteessa Yrittäjä/Käyttäjä vastaa itse heille kohdistetuista reklamaatioistaan. Leedi ei vastaa reklamaatioista, jotka johtuvat Yrittäjän/Käyttäjän toiminnasta ja/tai tuotetun palvelun laadusta, tuotetun palvelun asiakaskokemuksesta tai mahdollisesti aiheutuneista vahingoista.
3. Tilaukset ja tilitettävät maksut
Tilauksien osalta Leedilla on oikeus veloittaa Yrittäjältä tai Käyttäjältä kulloinkin voimassa olevan hinnoittelumallin mukaisen palvelumaksun. Yrittäjä tai Käyttäjä saa vapaasti hinnoitella oman palvelunsa, määritellä oman palvelualueensa sekä työaikansa. Leedi ei ole vastuussa Yrittäjän/Käyttäjän edellä mainituista tiedoista tai näiden oikeellisuudesta.
Tilitysten osalta Leedi edellyttää Yrittäjää hyväksymään erillisen toimeksiantosopimuksen ulkopuolisen maksunvälittäjän kanssa. Leedi käyttää ulkopuolisina maksunvälittäjinä luotettavaksi tunnettuja yhteistyökumppaneita. Leedi ei ota vastuuta ulkopuolisten maksunvälittäjien aiheuttamista sopimusrikkomuksista tai palveluhäiriöistä, vaikka tällaiset maksunvälittäjät olisivat edes joltain osin Leedin alihankkijoita.
Leedi sitoutuu välittämään tilauksia koskevat maksut (vähennettynä provisiolla) tilisiirtona viimeistään seuraavan kalenterikuukauden 15. päivään mennessä.
Leedi (tai ulkopuolinen maksunvälittäjä) saa tilittää kaikki edellä mainitut maksut Palvelussa ilmoitetuille tileille, eli suoraan Yrittäjän tai Käyttäjien tileille. Yrittäjän vastuuna on huolehtia, että Palvelussa ilmoitetut tilinumerot ovat käyttäjäkohtaisesti oikein.
4. Palvelukatkokset ja tekninen tuki
Leedilla on oikeus keskeyttää Palveluun pääsy esimerkiksi huoltotoimenpiteiden, väärinkäytösepäilyjen tai tietoturvauhan vuoksi. Leedi tiedottaa palvelukatkoksista sähköpostitse, Palvelun ilmoitustaululla tai internetsivuillaan.
Leedi päättää teknisen tuen saatavuudesta ja palvelutasosta. Kulloinkin voimassa oleva teknisen tuen hinnoittelumalli voidaan julkaista Palvelussa ja se katsotaan Yrittäjiä ja Käyttäjiä sitovaksi. Mikäli teknisen tuen hinnoittelumallia ei ole julkaistu Palvelussa, kuuluu tekninen tuki maksuttomaan asiakaspalveluun. Leedi voi edellyttää Yrittäjää hyväksymään myös teknisen tuen, kehitystyön tai ylläpidon erityisehtoja, mikäli tietylle Yrittäjälle tarjottava palvelumalli on erityislaatuinen tai kaikille Yrittäjille tarjottavaa palvelumallia päätetään Leedin toimesta muuttaa.
5. Varmuuskopiointi
Leedi on suunnittelut ja toteuttanut Palvelun siten, että tiettyyn tarkkaan ajankohtaan liitettävät varmuuskopiot Palvelun tiedoista voidaan palauttaa viimeiseltä seitsemältä (7) vuorokaudelta. Lisäksi viimeiseltä yhdeksältäkymmeneltä (90) vuorokaudelta voidaan palauttaa varmuuskopiot noin viikon tarkkuudella.
6. Aineettomat oikeudet
Kaikki aineettomat oikeudet (ml. immateriaalioikeudet) Palvelun osalta ja Palvelun tiedoista kuuluvat Leedille tai kolmannelle lisenssinantajalle. Yrittäjillä ja Käyttäjillä on Sopimuksen voimassaollessa rajattu käyttöoikeus Palveluun siten kuin Sopimuksessa on sovittu ja Palvelussa kuvattu.
Palvelun toteutustapa ja Palvelussa esiintyvät tiedot ovat salassa pidettäviä. Yrittäjä ja Käyttäjät sitoutuvat siihen, etteivät he käytä Palvelua tai sen tietoja Leedin kanssa kilpailullisiin tai muuten oikeudettomiin tarkoituksiin. Palvelusta on esimerkiksi kiellettyä ottaa tai tuottaa kuvakaappauksia, printtejä tai muita tiedostoja, mikäli näitä on tarkoitus käyttää Leedin kanssa kilpailevan palvelun kehittämiseen. Tällaisten kilpailullisten toimenpiteiden toteuttaminen tai valmistelu katsotaan olennaiseksi sopimusrikkomukseksi ja mahdollisesti muulla tavoin rangaistavaksi säädetyksi teoksi.
Selvyyden vuoksi todetaan, että Yrittäjille ja Käyttäjille kuuluu rekisterinpitäjänä täysimääräinen oikeus Palvelun sisällä syntyvään asiakasrekisteriin (ts. henkilörekisteri), ja tältä osin Leedi on ns. henkilötietojen käsittelijä. Leedilla on oikeus hyödyntää Palvelun käytöstä syntyviä tietoja anonyymisti Leedin liiketoiminnan kehittämiseen sekä analytiikkapalveluiden käyttöön, tarjoamiseen ja markkinointiin. Anonymisoitua tietoa voidaan Leedin toimesta luovuttaa myös kolmansille tahoille. Leedi voi mm. käyttää Palvelussa olevaa tietoa luodessaan tilastotietoa Palvelun kautta tehdyistä varauksista, asiakkaista ja muista asioista, edellyttäen, että tällöin ei pystytä identifioimaan yksittäisen Tilaajan tai Käyttäjän henkilötietoja.
Leedilla on oikeus hyödyntää Palvelun käytöstä syntyneitä kaikkia tietoja (pois lukien Yrittäjien Yrittäjärekisterien henkilötietoja) Palvelun mahdollistamiseksi, mahdollisten virhetilanteiden korjaamiseksi, kehitystyöhön sekä Sopimuksessa kuvattujen oikeuksien ja velvollisuuksien täyttämiseksi.
Leedin edellä sanotut omistus-, hyödyntämis- ja käyttöoikeudet jatkuvat Sopimuksen päätyttyäkin.
7. Palvelun käyttöä koskevat määräykset
Yrittäjä on vastuussa, että sen Käyttäjät toimivat seuraavien määräysten mukaisesti:
Käyttäjä sitoutuu pitämään omat tietonsa sekä omat yhteystietonsa ajan tasalla. Käyttäjä saa oikeudet omien tietojensa muokkaamiseen, mutta Leedilla on oikeus muokata tai poistaa Käyttäjän tietoja, mikäli niissä ilmenee julkaisukelvotonta tai virheellistä informaatiota.
Käyttäjä sitoutuu säilyttämään mahdollisia salasanojaan huolellisesti ja olemaan paljastamatta niitä muille.
Käyttäjä vastaa siitä, etteivät hänen täyttämänsä tiedot loukkaa kolmannen osapuolen tekijänoikeutta tai muuta lakiin tai sopimuksiin perustuvaa oikeutta. Käyttäjä vastaa siitä, että hänen sivustolleen täyttämänsä tiedot eivät ole lain tai hyvän tavan vastaisia sekä siitä, että hänellä on oikeus Palveluun lisäämiensä asiakastietojen tietojen keräämiseen, tallentamiseen ja käyttämiseen.
Käyttäjä sitoutuu tallentamaan Palveluun Tilaajista ainoastaan sellaiset henkilötiedot, jotka ovat lain mukaan tarpeellisia ja joista on informoitu asianmukaisesti Tilaajaa (esim. tietosuojaselosteessa). Myös muilta osin Käyttäjä sitoutuu noudattamaan huolellisuutta ja lain määräyksiä Tilaajien henkilötietoja käsitellessään.
Käyttäjä sitoutuu olemaan käyttämättä Palvelua loukkaaviin, halventaviin, sopimattomiin, paheksuttaviin, rasistisiin, millään tavalla syrjiviin, uskonnollisiin, poliittisiin, hyvän tavan, lain tai muiden viranomaismääräysten vastaisiin tarkoituksiin.
Käyttäjä sitoutuu olemaan käyttämättä Palvelua sopimattomasti tai epäasiallisesti, kuten kilpailijansa vahingoittamiseen tai oman liiketoimintansa tai läheisen henkilön tai muun liiketoiminnan sopimuksenvastaiseen hyödyntämiseen tai muihin kilpailullisesti sopimattomiin tarkoituksiin.
Käyttäjä sitoutuu olemaan jäljentämättä Palvelua tai sen osia, taikka myymättä taikka kauppaamatta niissä esiintyvää materiaalia tai muuta informaatiota.
Käyttäjä huolehtii, että Palvelun käytön yhteydessä annetut tiedot ovat virheettömiä, ja väärän tiedon aiheuttama mahdollinen vahinko kuuluu Yrittäjän ja/tai Käyttäjän vastuulle.
Yrittäjä ja Käyttäjät vastaavat siitä, että noudattavat lakeja ja muita viranomaismääräyksiä (kuten henkilötietojen käsittelylle asetetut vaatimukset sekä markkinointia koskevat määräykset) Palvelua käyttäessään. Leedilla on oikeus poistaa Käyttäjän tietoja tai keskeyttämään pääsy Palveluun siltä osin, kun Leedi epäilee näiden yleisten palveluehtojen tai laajemmin Sopimuksen ehtojen rikkomusta tai kuin tähän on velvoite lain tai viranomaismääräyksen perusteella. Mikäli kolmas osapuoli esittää Leedia kohtaan väitteen tai vaatimuksen johtuen Yrittäjän tai Käyttäjän tämän Sopimuksen tai lain vastaisesta toiminnasta, vastaa Yrittäjä Leedille väitteestä tai vaatimuksesta aiheutuneista kuluista ja menetyksistä täysimääräisesti.
8. Palveluntarjoajan vastuu
Leedi pyrkii tarjoamaan Palvelun virheettömänä, mutta Palvelun skaalautuvan luonteensa takia, Leedi ei voi antaa erityisiä takuita tai sitoumuksia Palvelun virheettömyydestä tai toimivuudesta. Edellä sanotusta johtuen Leedi ei ota vastuuta Palvelun virheistä tai toimintahäiriöstä, eikä niistä aiheutuneista välittömistä tai välillisistä vahingoista Yrittäjälle tai Käyttäjälle. Edellä sanottu täysimääräinen vastuunrajaus ei ole voimassa, mikäli Leedi on törkeän huolimattomasti tai tahallisesti aiheuttanut Yrittäjälle vahinkoa. Selvyyden vuoksi korostetaan, että ns. ylivoimaisen esteen (ns. force majeure) tilanteet tai Leedista muutoin riippumattomat tilanteet eivät missään tilanteessa voi aiheuttaa Leedille vastuuta tai muutakaan velvoitetta.
Mikäli Yrittäjän edustaja tai Käyttäjä epäilee Palvelussa virhettä tai toimintahäiriötä, tulee hänen tehdä tästä virhe-epäilystä viivytyksettä ilmoitus Leedin asiakaspalveluun. Leedi pyrkii ilmoituksen perusteella identifioimaan Palvelussa olevan virheen kohtuullisessa ajassa. Mikäli Palvelussa identifioitu virhe on kohtuullisin menetelmin korjattavissa Leedin toimesta, ilmoittaa Leedi arvionsa virheen korjaamisen aikataulusta suoraan Yrittäjälle tai laajempien järjestelmävirheiden osalta arvio virheen korjaamisesta ilmoitetaan esim. Palvelun sivustolla, ilmoitustaululla tai sähköpostilla.
Yrittäjiä ja Käyttäjiä pyydetään huomioimaan, että Palvelun huoltotoimenpiteet, kehitys ja muut häiriöt saattavat aiheuttaa käyttökatkoksia tai rajoituksia Palvelun käyttöön. Leedi pyrkii ilmoittamaan edellä sanotuista häiriöistä Palvelussa tai muulla asianmukaisella tavalla.
Leedi ei vastaa siitä, että Palvelun häiriöiden yhteydessä Palveluun tallennettuja tietoja voidaan menettää. Leedi kuitenkin noudattaa toiminnassaan EU:n tietosuoja-asetuksen ja Suomen lainsäädännön vaatimuksia koskien henkilötietojen käsittelyä ja asianmukaisen tietoturvan tasoa. Leedi on myös huolehtinut asianmukaisesta varmuuskopioinnista, siten kuin näissä yleisissä ehdoissa on kuvattu.
Leedi varaa lisäksi oikeuden muuttaa tai poistaa Palvelussa tai verkkosivuilla olevia aineistoja, arvosteluja, ominaisuuksia tai muita tietoja. Tilaajien henkilötietojen muuttaminen, poistaminen ja ylläpitäminen on lähtökohtaisesti Yrittäjän vastuulla siten kuin näiden yleisten palveluehtojen kohdassa ”10. Tietosuoja” ja liitteenä 1 olevassa tietosuojaselosteessa on sovittu.
Leedi ei missään tilanteessa ole vastuussa Yrittäjän (tai Käyttäjän) sekä Tilaajan väliseen sopimussuhteeseen liittyvistä vastuista tai velvollisuuksista.
9. Hinnat ja maksutavat
Leedi palvelun käyttämisestä peritään tilauskohtainen palvelumaksu. Palvelumaksu on kuitenkin vähintään 19,90 € / kk, jota ei erikseen peritä, mikäli tilauksista kertyvät palvelumaksut ylittävät tämän summan. Palvelumaksu pidätetään Yrittäjälle tilitettävästä maksusta. Palvelumaksu on 15 %, joka lasketaan arvonlisäverollisesta kokonaishinnasta, kuitenkin vähintään 15 € / tilaus. Tilanteessa, jossa Yrittäjä / Käyttäjä ei toimita tilattua ja maksettua palvelua Asiakkaalle, ilman että sitä on peruttu sopimuksessa määrätyllä tavalla, Leedillä on oikeus laskuttaa Yrittäjää / Käyttäjää toteutumattomasta palvelusta 150 € (alv0%) / toteutumaton palvelu.
Leedi pidättää oikeudet kaikkiin palvelumaksuun liittyviin muutoksiin.
10. Tietosuoja
Yrittäjä on vastuussa että, kaikki annetut tiedot on ilmoitettu Palvelussa kulloinkin asianmukaisesti sekä virheettömästi ja Leedilla on oikeus luottaa Yrittäjän pääkäyttäjän ilmoittamiin tietoihin. Selvyyden vuoksi todetaan, että Leedilla on oikeus ratkaista Yrittäjän ja Käyttäjän väliset erimielisyydet koskien Yrittäjän ja Käyttäjän välisiä oikeuksia ja velvollisuuksia (esim. henkilörekisterin omistus- ja käyttöoikeuden osalta) kohtuulliseksi katsomallaan tavalla ja siten kuin tietosuojaselosteessa ja muissa Sopimuksen ehdoissa on kuvattu. Leedi suosittelee, että Yrittäjä ja itsenäisinä elinkeinonharjoittajina toimivat Käyttäjät sopivat keskenään kirjallisesti velvollisuuksista ja oikeuksista koskien Tilaajien tiedoista muodostuvaa henkilörekisteriä.
11. Referenssioikeus
Leedilla on oikeus käyttää Yrittäjän nimeä sekä logoa referenssinä markkinoinnissa, ellei Yrittäjä nimenomaisesti kiellä sanottua referenssioikeutta. Leedilla on myös oikeus käyttää Käyttäjän nimeä ja logoa referenssinä markkinoinnissa, mikäli Käyttäjän oma y-tunnus tai yritysnimi on ilmoitettu Leedille, eikä Käyttäjä ole erikseen kieltänyt sanottua referenssioikeutta.
12. Sopimuksen voimassaolo
Tämä Sopimus on voimassa, kunnes Leedi tai Yrittäjä irtisanoo sen kirjallisella ilmoituksella tai muulla Leedin erikseen hyväksymällä tavalla. Yrittäjä voi koska tahansa irtisanoa Sopimuksen ilmoittamalla siitä Leedille kirjallisesti. Yrittäjällä/Käyttäjällä ei ole irtisanomisaikaa, mutta jo maksettuja Palvelua koskevia maksuja ei palauteta ja maksamattomat Palvelua koskevat maksut peritään tai kuitataan normaalisti. Leedilla on kolmen (3) täyden kalenterikuukauden irtisanomisaika.
Kumpikin osapuoli voi purkaa Sopimuksen välittömin vaikutuksin kirjallisella ilmoituksella, mikäli:
toinen osapuoli rikkoo Sopimusta olennaisesti;
toinen osapuoli on konkurssissa, selvitystilassa tai muuten todistettavasti maksukyvytön (mikä ilmenee esim. kolmekymmentä (30) päivää ylittävän maksuviivästyksen, julkisen maksuhäiriön tai muun vastaavan seikan perusteella).
Yrittäjän Palveluun tallentama henkilörekisteri (koskien Tilaajien henkilötietoja) on Yrittäjälle kuuluvaa omaisuutta ja Yrittäjän vastuulla on pyytää Leedilta henkilörekisteristä kopiotiedosto Sopimuksen irtisanomisen yhteydessä siten kuin liitteenä 1 olevassa tietojenkäsittelysopimuksessa on sovittu.
13. Muutokset käyttöehtoihin
Leedi pidättää oikeuden muuttaa näitä yleisiä palveluehtoja ja muita Sopimuksen ehtoja ilmoittamalla muutoksesta kolmekymmentä (30) päivää ennen muutoksen voimaantuloa. Jatkamalla Palvelun käyttöä Yrittäjä ja Käyttäjä hyväksyy uudet Sopimuksen ehdot. Yrittäjä voi kirjallisella ilmoituksella irtisanoa Sopimuksen päättymään ennen muutoksen voimaantulopäivää, jolloin Yrittäjälle palautetaan mahdollisesti ennakkoon maksetut käyttömaksut, jotka koskevat muutoksen voimaantulopäivän jälkeistä aikaa.
14. Alihankinta
Leedi saa käyttää Palvelun tuottamiseen ja tarjoamiseen alihankkijoita ilman rajoituksia. Leedi vastaa alihankkijoidensa työstä kuin omastaan. Edellä sanotun osalta poikkeuksena on kolmantena osapuolena toimivat maksunvälittäjät, joista on sovittu tarkemmin näiden yleisten ehtojen kohdassa ” 3. Tilaukset ja tilitettävät maksut”.
15. Sopimuksen siirtäminen
Yrittäjä voi siirtää tämän Sopimuksen kolmannelle taholle ainoastaan Leedin kirjallisella etukäteisellä suostumuksella tai muulla Leedin erikseen hyväksymällä tavalla.
Leedilla on oikeus siirtää Sopimus ilman Yrittäjän suostumusta kolmannelle siirronsaajalle, mikäli (i) Leedin tai konserniyhtiön liiketoiminta kokonaisuudessaan tai osittain siirtyy kolmannelle ostajataholle, (ii) enemmistö Leedin osakkeista luovutetaan kolmannelle taholle, (iii) Leedi listautuu julkisen kaupankäynnin kohteeksi; tai (iv) Leedi asetetaan selvitysmenettelyyn, yrityssaneeraukseen, konkurssiin tai muuhun maksukyvyttömyysmenettelyyn. Edellä sanotun lisäksi Leedilla on kaikissa tilanteissa oikeus siirtää Sopimukseen perustuvat saatavansa kolmannelle osapuolelle.
16. Sopimuksen tulkinta
Jos jokin näiden yleisten palveluehtojen kohta tai laajemmin Sopimuksen kohta todettaisiin pätemättömäksi, jää Sopimus muilta osin voimaan. Sopimuksen osapuolet sitoutuvat muuttamaan pätemätöntä kohtaa ja tulkitsemaan Sopimusta siten, että alkuperäisen ehdon tarkoitus säilyy mahdollisimman pitkälti.
Mikäli tämän Sopimuksen eri asiakirjojen tai aineistojen välillä on ristiriitaa, sovelletaan Sopimusta seuraavassa järjestyksessä, ellei alla mainituissa asiakirjoissa ole nimenomaisesti toisin sovittu:
Nämä yleiset palveluehdot
Tietojenkäsittelysopimus
Muut Palvelussa tai Palvelun käytön yhteydessä hyväksytyt tilausehdot
Tietosuojakäytännöt
17. Riitatilanteet
Näistä yleisistä palveluehdoista ja laajemmin tästä Sopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia. Kaikki asiat pyritään kuitenkin aina ensisijaisesti ratkaisemaan sovittelemalla. Jos sovintoon ei päästä, Sopimusta koskevat riidat ratkaistaan lopullisesti välimiesmenettelyssä Suomen Keskuskauppakamarin välimiesmenettelysääntöjen mukaisesti. Välimiesoikeus on yksijäseninen. Välimiesmenettelyn paikka on Helsinki, Suomi. Välimiesmenettelyn kieli on suomi, mikäli Yrittäjä on suomalainen yritys tai elinkeinonharjoittaja. Mikäli Yrittäjä on muu kuin suomalainen yritys tai yrittäjä, välimiesmenettelyn kieli on englanti.
Edellä sanotusta riippumatta, mikäli riita on ainoastaan Käyttäjän ja Leedin välillä, eikä siis Yrittäjän ja Leedin välillä miltään osin, on riidanratkaisupaikkana Helsingin käräjäoikeus ensimmäisenä asteena. Selvyyden vuoksi todetaan, että välimiesmenettelyä koskevaa ehtoa sovelletaan kaikkiin riidan osapuoliin (ts. Leedi, Yrittäjä ja Käyttäjät), mikäli Yrittäjä tai Leedi on edes joltain osin riidan osapuolena.